Wrastające paznokicie - Dermatologia dorosych i dzieci Dermatochirurgia Medycyna etsteyczna

PIEKARY.PL

Wrastające paznokicie

Wrastające paznokcie i inne problemy paznokci
Wrastające paznokcie to bolesna i utrudniająca normalne chodzenie dolegliwość stóp.  Najczęściej problem ten dotyczy palucha, rzadko pozostałych paznokci stóp.

Wrastający paznokieć rozpoznaje się gdy kąty lub brzegi płytki paznokciowej wrastają w tkankę miękką wału okołopaznokciowego. Początkowo obcinanie kątów płytki paznokcia przynosi ulgę i dolegliwości bólowe znikają. Jeżeli czynniki sprzyjające wrastaniu nie znikają to problem bólu w wyniku stanu zapalnego jest najczęstszą przyczyną szukania pomocy u lekarza.
INFORMACJE O ZABIEGACH NA PAZNOKCIACH
Rodzaj zabiegu:
chirurgiczne usunięcie płytki, klinowa resekcja
Choroby:
wrastanie paznokci, grzybice płytki paznokicia, inne
Czas trwania zabiegu:
20- 30 minut
Histopatologia
nie
Zdjęcie szwów:
zabieg bez szwów
Znieczulenie:
znieczulenie miejscowe o długim czasie działania
Termin zabiegu:
zabieg wymaga wstępnej kwalifikacji, termin indywidualnie ustalany
Sport:
nie jest zalecany w trakcie gojenia ok. 2 tygodnie
jest konieczne przez kilka dni
Zwolnienie lekarskie L4:
możliwe, poinformuj lekarza przed zabiegiem
Kontrola po zabiegu:
po 3 lub 7 dniach od zabiegu
Cena:
od  300 zł
Płatność:
gotówką lub kartą
Wskazania do zabiegu dermatochirurgii
Wrastanie paznokcia w skórę wału paznokciowego i obrąbka uszkadza je, prowadząc do zakażenia bakteryjnego, stanu zapalnego i hipergranulacji, ziarniny zwanej potocznie „dzikim mięsem”.
Ziarnina powstała na skutek hipergranulacji to mocno unerwiona i unaczyniona tkanka. Stąd duży ból i podkrwawianie. Dlatego najpierw należy wyleczyć zakażenie i stan zapalny, potem można rozważyć dalsze sposoby terapii. Zabiegowe lub zachowawcze.
Dlaczego paznokcie wrastają?
    • nieprawidłowe obcinanie paznokci,
    • noszenie źle dopasowanego obuwia
    • urazy mechaniczne
    • wieloletnia grzybica
    • niektóre dyscypliny sportowe
    • otyłość
    • genetycznie uwarunkowana anatomia paluchów
      Leczenie zachowawcze
      • leczenie ogólne łącznie z antybiotykoterapią celowaną
      • leczenie miejscowe: bakteriobójcze i przeciwzapalne
      • leczenie grzybicy paznokci
      • leczenie bólu
      • porady profilaktyczne uwzględniające przyczynę wrastania
      • konsultacja ortopedy, podologa, chirurga, internisty, bariatry (w zależności od chorób towarzyszących i wskazań)

Częste pytania o:  znieczuleniejak szybko wrócę do aktywności?to czy boli?

Rodzaje zabiegów na wrastajęce paznokcie
        • Klinowa oszczędzająca resekcja części płytki paznokcia i wału paznokciowego-wskazania do zabiegu są restrykcyjne, nie jest to podstawowe leczenie wrastających paznokci jakie stosuję choć czasem może być konieczne. O zabiegu czytaj poniżej. Ten zabieg nie boli! Stosujemy długo działające znieczulenie miejscowe (do 24 godzin), do momentu gdy doustne leki przeciwbólowe w zupełności wystarczą. Więcej o zabiegu czytaj poniżej.

• Usunięcie płytki paznokciowej w całości - bardzo rzadko, tylko w przypadkach gdy płytki paznokciowej nie można uratować leczeniem zachowawczym. Najczęściej dotyczy to zaawansowanych, nieleczonych, zaniedbanych przypadków grzybicy. Usuwanie całej płytki paznokcia zalecam bardzo rzadko. Tylko wtedy, gdy płytki paznokcia nie można już „uratować” leczeniem zachowawczym.
        Klinowa resekcja jest częściej wykonywana bo częściej są prawdziwe wskazania do tego zabiegu.

• Klinowa resekcja części płytki paznokciowej i wału paznokciowego. Zabieg klinowej resekcji polega na częściowym tylko wycięciu płytki paznokcia wraz z częścią wału paznokciowego. Jest wykonywany rzadko, bo nie jest to podstawowa metoda leczenia wrastających paznokci. Wskazania są ograniczone i podejmowane konserwatywnie.
        Created by Adam Hajman
        JOLANTA JANUS-HAJMAN
        Gabinet dermatologii i medycyny estetycznej
        Pod Lipami 8