Kolagen - co to jest i dlaczego jest takie ważne? - Dermatologia dorosych i dzieci Dermatochirurgia Medycyna etsteyczna

Kolagen - co to jest i dlaczego jest takie ważne?

Porady

Kolagen to jedno z wielu tysięcy typów naturalnych białek organizmu. Kolagen jest zbudowany z aminokwasów i jest częścią tkanki łącznej spajającej skórę, mięśnie, więzadła i kości, tak że razem tworzą doskonale funkcjonujący organizm. Kolagen zawarty w skórze jest ważny, ponieważ to on decyduje o jej wyglądzie i kształcie, od zawartości kolagenu zależy czy skóra jest w dotyku gładka i aksamitna. Ze wszystkich białek nadających strukturę, kształt naszemu ciału kolagen to ponad jedna czwarta, 25%.
Pod naskórkiem czyli zewnętrzną warstwą skóry znajduje się skóra właściwa (dermis) i właśnie w skórze właściwej wiązki kolagenu tworzą „rusztowanie“ dla wszystkich innych struktur skóry, nadają jej kształt. Kiedy jesteśmy młodzi ( nie wiadomo kiedy kończy się młodość ) włókna kolagenu są długie i silne, niestety wraz z upływem czasu i nieuchronnym starzeniem kolagen zaczyna się zmieniać. Zmiany w jakości i ilości kolagenu są nieodłączną częścią starzenia. Następuje utrata elastyczności i siły włókien kolagenowych, a na skórze objawia się to zmarszczkami i wiotkością.

Produkcja kolagenu w młodej skórze idzie „pełną parą“. Niestety w wieku lat 40-tu „kolagenowe fabryki“ w skórze zmniejszają swoją wydajność. Spada zarówno ilość jak i jakość. Włókien jest mniej i są słabsze.

Objawy starzenia skóry związane z kolagenem:
  • zmarszczki w różnych okolicach ciała, nie tylko na twarzy
  • skóra wiotka, łatwo się naciągająca
  • sieć drobnych zmarszczek widocznych dopiero w powiększeniu

Przyczyny niszczenia kolagenu:
  • genetyczne predyspozycje do szybkiego starzenia
  • promieniowanie UV
  • nowotowory
  • szybki wzrost organizmu
  • palenie
  • złe odżywianie

Jak widać na stan kolagenu i jego ilość w naszej skórze możemy wpływać poprzez choćby unikanie nadmiernego opalania. Na przyczyny genetyczne starzenia się skóry nie mamy żadnego wpływu ale już zdrowe odżywanie i palenie tytoniu jest w naszym zasięgu:)

Są i dobre wiadomości: produkcję kolagenu w skórze można stymulować zabiegami. Prosto mówiąc można zmusić fibroblasty aby produkowały więcej kolagenu.
Oferuję dwa tego rodzaju zabiegi:

DERMAPEN®   i   SCULPTRA®