Czoło- zmarszczki i przebarwienia - Dermatologia dorosych i dzieci Dermatochirurgia Medycyna etsteyczna

Czoło- zmarszczki i przebarwienia

Medycyna estetyczna > Twój problem

Zmarszczki mimiczne czoła

Zmarszczki mimiczne powstają na skutek aktywności mięśni mimicznych. Mięsień sie kurczy, skóra się zagina i po wielu, wielu latach powstają zmarszczki w miejscach zagięcić skóry. Tworzą się niezależnie od wieku, zdarzają się często u osób już po 20 roku życia, w wyniku indywidualnych predyspozycji, czasem genetycznych. Zmarszczki pozostawione "samym sobie"przekształcają się w zmarszczki trwałe czyli stałe załamania skóry.
Wynika z tego, że tworzeniu się zmarszczek mimicznych można zapobiegać.

Rozwiązanie problemu zmarszczek mimicznych czoła
Terapia botulinowa, podanie botoksu w określone miejsca na czole – to jedyna w 100% skuteczną metodą zapobiegania i leczenia zmarszczek mimicznych twarzy, która działa na ich główną przyczynę, czyli mięśnie mimiczne. Za pomocą zastrzyków z botoksu połączenia miedzy nerwami a mięśniami zostają chemicznie zablokowane, co powoduje osłabienie aktywności mięśni danej okolicy twarzy. Zapobiega to marszczeniu się i fałdowaniu skóry leżącej nad mięśniami czoła, jak również prowadzi do jej wygładzenia.
Należy podkreślić, że blokada aktywności mięśni jest czasowa, w 100% samoistnie odwracalna i możnaja wielokrotnie powtarzać. Można w pewnych granicach wpływać na siłę tej blokady, co zawsze robimy aby efekt był jak najbardziej naturalny.

Jaka jest przyczyna powstawania zmarszczek ?
Zmarszczki mimiczne - pojawiają się jako pierwsze. Ich powstanie jest konsekwencją ruchu brwi, mrużenia oczu, uśmiechania się, generalnie mimiki. Na skutek zmniejszenia elastyczności skóry i obniżenia jej jędrności na twarzy, pojawiają się zmiany w postaci zmarszczek kiedy produkcja włókien elastycznych i sprężystych oraz kolagenu spada z wiekiem.

Jakie są sposoby leczenia zmarszczek mimicznych czoła?

Zmarszczki statyczne czoła

Pierwsze zmarszczki statyczne na czole mogą pojawić się już w 25 roku życia. Z reguły jako  podłużne zagłębienia pomiędzy brwiami.
Nieleczone zmarszczki mimiczne z czasem przekształcają się w zmarszczki trwałe czyli stałe załamania skóry. Skóra na czole jest cienka, często odwodniona, wystawiona na działanie słońca, więc łatwo ulega trwałemu zagnieceniu.

Jaka jest przyczyna powstawania zmarszczek statycznych na czole ?
Duża aktywność mięśni mrużących powieki, mięśni marszczących brwi, praca przy komputerze, nieskorygowana wada wzroku i nieużywanie okularów przeciwsłonecznych sprzyjają szybszemu tworzeniu się tzw. "lwiej zmarszczki".

Jakie są sposoby leczenia zmarszczek statycznych czoła?

Przebarwienia na czole

Przebarwienia  są nagromadzeniem melaniny – barwnika skóry. Przebarwienia, to widoczne gołym okiem plamki lub plamy ciemniejsze od otaczającej je zdrowej skóry, leżą na różnych poziomach – naskórka, skóry właściwej i mieszane leżące na granicy skórno-naskórkowe. Przebarwienia to: piegi, przebarwienia posłoneczne, przebarwienia pozapalne i najczęściej występująca melasma. Melasma (ostuda), są to nieregularne, ostro odgraniczone przebarwienia o brązowawym zabarwieniu, występujące najczęściej u kobiet po 30 roku życia.
Melasma najczęściej występuje na skórze narażonej na promieniowanie UV: twarz (czoło, policzki, nad górna wargą) i dekolt.

Jaka jest przyczyna powstawania przebarwień?
Przyczyna powstania jest nie do końca znana. Czynnikiem inicjującym mogą być zaburzenia hormonalne w czasie ciąży, stosowanie leków antykoncepcyjnych, okres menopauzy, hormonalna terapia zastępcza, lub inne zaburzenia metabolizmu np. choroby wątroby i hormonalne (choroby tarczycy czy nadnerczy).
Przebarwienia pozapalne powstają w miejscach zmian zapalnych trądzikowych, po uszkodzeniach skóry.

Jakie są sposoby leczenia przebarwień?

• Peelingi lekarskie